Welke vragen worden het meest gesteld?
Het kan voorkomen dat je nog een vraag hebt over onze producten of diensten. Kijk dan bij onze veelgestelde vragen. Alle relevante vragen over hebben wij hieronder voor je opgesomd. En staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je die heel gemakkelijk aan ons doorgeven via het formulier onderaan de pagina.
Alle vragen uit de categorie:
Storing
Wanneer je met spoed een nieuwe ketel nodig hebt zorgen wij een spoedvervanging. Neem daarvoor contact met ons op via telefoonnummer 088-5553000. Wanneer je momenteel zonder warmte of warm water zit plaatsen wij binnen 48 uur, vanaf het moment dat je akkoord gaat met onze offerte een nieuwe cv-ketel.
Sommige storingen kun je zelf eenvoudig oplossen. Kijk daarvoor bij onze pagina over het oplossen van een storing. Mocht je de storing toch niet zelf kunnen oplossen, neem dan contact op met onze storingsdienst. Wij zijn zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar om je storing aan te nemen. Bel ons telefoonnummer 088-5553000 of meld je storing via onze website.
Sommige storingen kun je zelf eenvoudig oplossen. Hieronder staan de handelingen vermeld die je zelf kunt uitvoeren om je storing te verhelpen.
- Controleer of de gaskraan open staat. Indien deze dicht is: deze openen en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of de stekker in het stopcontact zit. Indien deze niet in het stopcontact zit; stekker in het stopcontact steken en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of de kamerthermostaat hoog genoeg staat. Zo niet, kamerthermostaat omhoog draaien.
- Controleer de zekeringen/stoppen en de aardlekschakelaar in de meterkast. Is deze uitgevallen of uitgeschakeld, dan dit herstellen en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of één van de kranen voor warmwater drupt. Zo ja, draai deze kranen goed dicht. Indien een kraan drupt zal de cv-ketel geen warmte afgeven aan de radiatoren.
- Controleer de druk in de cv-ketel: de wijzer van de drukmeter moet tussen de 1,5 en 2,0 atmosfeer staan. Zo niet, dan (indien mogelijk) bijvullen tot de juiste druk (zie cv-ketel bijvullen)
- Noteer de op het display getoonde storingscode (indien aanwezig). Deze is van belang bij een bezoek van de monteur. Deze code verdwijnt indien je stap 8 uitvoert.
- Heeft je toestel een "resetknop", dan kun je het toestel resetten door de knop in te drukken (zie gebruikershandleiding cv toestel).
- Controleer of de waakvlam van je toestel brandt (indien aanwezig). Zo niet, steek de waakvlam aan.
- Indien het toestel nog in storing is, dan kun je nu een afspraak maken met onze storingsdienst om de verwarming storing te verhelpen.
In principe werken onze monteurs tussen 8:00 uur en 18:00 uur. Bij een urgente storing komt er ’s avonds of in het weekend een monteur langs om de storing te verhelpen. Afhankelijk van je abonnementsvorm zijn er bij Energiewacht, geen kosten aan dit bezoek verbonden.
Vragen op categorie:
Stel je vraag
Staat jouw vraag niet in ons overzicht? In onderstaand formulier kun je je vraag kwijt. Nadat wij je vraag hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
* Verplicht veld