Welke vragen worden het meest gesteld?
Het kan voorkomen dat je nog een vraag hebt over onze producten of diensten. Kijk dan bij onze veelgestelde vragen. Alle relevante vragen over hebben wij hieronder voor je opgesomd. En staat jouw vraag er niet tussen? Dan kun je die heel gemakkelijk aan ons doorgeven via het formulier onderaan de pagina.
Alle vragen uit de categorie:
Mijn zonnepanelen zijn al geïnstalleerd»Omvormer en internetverbinding
Is de internetverbinding van uw omvormer uitgevallen? Dat betekent dat uw zonnepanelensysteem wel nog gewoon energie opwekt, deze data is alleen niet meer te zien in uw monitoringsportal. Bekijk voor alle handleidingen de volgende pagina.
Het kan voorkomen dat de omvormer helemaal nergens meer op reageert. Mogelijk is de stroom dan ergens blijven vasthangen. U kunt de volgende stappen doorlopen om het probleem op te lossen:
- Zet de (rode tuimel / zwarte draai) schakelaar aan de onderzijde van de omvormer uit (op 0)
- Wacht vervolgens vijf minuten
- Zet de werkschakelaar die naast de omvormer hangt ook uit (Op 0)
- Wacht vervolgens 10 seconden
- Zet de groep in de meterkast (van de zonnepanelen) uit
- Wacht vervolgens 10 seconden
Nu is de omvormer volledig van de stroom afgezet. Om alles weer aan te zetten, kunt u de stappen in tegenovergestelde richting weer aanzetten:
- Zet de groep in de meterkast weer aan (van de zonnepanelen)
- Wacht vervolgens tien seconden
- Zet de werkschakelaar weer aan
- Wacht vervolgens tien seconden
- Zet de (rode tuimel / zwarte draai) schakelaar aan de onderzijde van de omvormer weer op 1.
- Wacht twee minuten tot de omvormer weer is opgestart.
- Controleer of het groene lampje weer brandt van productie.
Dit is normaal. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen.
Het is normaal dat uw omvormer tikkend geluid maakt bij het aan- en uitgaan. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen.
Heeft u een nieuw modem ontvangen? Afhankelijk van de manier waarop de omvormer verbonden is met het internet zult u enkele stappen moeten doorlopen om de internetverbinding te herstellen.
Internetkabel en powerline
Is uw omvormer met internet verbonden door middel vaan een internetkabel of powerline? Dan werkt alles direct bij het aansluiten op nieuwe modem. Is dit niet het geval dan moet u het modem resetten.
Wifi
Is uw modem via Wifi verbonden met het internet? Als de naam en het wachtwoord van het netwerk gewijzigd zijn, zult u contact moeten opnemen met onze Service afdeling. Elk merk omvormer heeft een ander stappenplan. Onze servicemedewerkers kunnen u hierbij helpen.
Wilt u een API key ontvangen? Dit is enkel mogelijk bij SolarEdge. U kunt hiervoor een verzoek sturen naar zon@ewacht.nl Vermeld bij de aanvraag uw adresgegevens.
Vragen op categorie:
Stel je vraag
Staat jouw vraag niet in ons overzicht? In onderstaand formulier kun je je vraag kwijt. Nadat wij je vraag hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
* Verplicht veld