Jaarverslag 2017

In 2017 waren we ‘Al 25 jaar het zonnetje in huis’. We vierden een feestje met de medewerkers, relaties en klanten. In 2017 hebben we de uitvoering van de energietransitie echt versneld. Welke activiteiten we hebben ondernomen? Je leest het in ons jaarverslag 2017.

Nieuwe energie met Energiewacht

2017 was een overgangsjaar waarin we onszelf hebben klaargestoomd voor ‘nieuwe energie’. We moeten anders dan vroeger inspelen op meer en andere vragen van onze klanten. We moeten de concepten warmte en warmwatervoorziening opnieuw invullen voor de markt en dan niét meer met alleen een CV-ketel. Om dit uit te kunnen voeren zijn er veranderingen nodig!

De veranderingen zijn binnen Energiewacht zichtbaar geworden in de vorm van nieuwe producten, diensten en concepten. Het resultaat van deze verschillende nieuwe activiteiten is dat ze gezamenlijk een hele positieve bijdrage leveren aan het jaarresultaat, iets waarop wij trots zijn!

Marco Meijer

Marco Meijer, directeur Energiewacht

Met ‘Nieuwe energie met Energiewacht’ kies je voor duurzaam wonen met zonnepanelen en een warmtepomp. Of werk je comfortabel en warm met isolatie of een slimme thermostaat. Op de pagina van 'Slim met Energie' vind je alle energiebesparende en duurzame maatregelen speciaal voor jouw persoonlijke situatie.

Jouw nieuwe energie, is onze nieuwe energie.

Wij zijn er klaar voor, jij ook?

Activiteiten 2017 in een notendop

Actueel assortiment
Het vernieuwde producten- en dienstenassortiment van Energiewacht is vastgesteld. Onze huidige portfolio is doorontwikkeld en het beheer en het kwaliteitssysteem hiervan geborgd. De interne processen zijn efficiënter ingericht, geprofessionaliseerd en geoptimaliseerd voor de klant met transparante productomschrijvingen en actuele voorwaarwaarden.

Flexibel en toekomstbestendig
Door de diversiteit en veelheid aan activiteiten, projecten, producten en concepten is het ‘aanpoten’ om het ontwikkelingstempo bij te houden. Alle facetten van Energiewacht zijn aangepast. Dit gecombineerd met waarin we goed zijn, het bedienen van onze loyale klanten, maakt het mogelijk het hoogste niveau van service en kwaliteit te waarborgen tijdens de grote veranderingen in 2017.

Transformatie van de organisatie
Om in te kunnen spelen op de snelle veranderingen, nieuwe technieken beschikbaar te maken en meer breed maatwerk te kunnen leveren op het gebied van energie besparen en duurzame energie voor de bestaande bouw, hebben we onze interne organisatie in 2017 getransformeerd. Alles gebaseerd op onze nieuwe missie, samengevat in Nieuwe energie met Energiewacht.

Logo Nieuwe Energie met Energiewacht

Nieuwe marktbenadering
De afdeling commercie is geoptimaliseerd. We investeren in marketing met een geheel nieuw team, de frontoffice en sales zijn versterkt, ook onze monteurs zetten we in. We hebben leren denken in totaalconcepten zoals PlusJeHuis, hierbij gebruiken we expertise en kennis uit alle lagen van de organisatie in.

Aanvulling door overname
Door in gezamenlijkheid met Essent en de Servicepartners bedrijven over te nemen, zijn we beter en sneller in staat om een grotere impact te maken in de markt.

Jaarverslag Energiewacht 2017

Benieuwd hoe we deze pijlers hebben ingevuld? Lees hier ons jaarverslag 2017. Klik op de afbeelding hiernaast om het jaarverslag groter te maken.

Persbericht: Energiewacht kijkt terug op bewogen jaar

Al 25 jaar het zonnetje in huis

We waren in 2017 ‘Al 25 jaar het zonnetje in huis’, een jaar waarin we ons 25 jarig jubileum vierden én waarin we zon uitgebreid hebben gepromoot.

De focus lag in 2017 op het toen nieuwe product zonnepanelen.

© 2018, Energiewacht.